søndag 8. juni 2008

Fra Han..

Bekymre deg ikke for morgendagen, min kjære. Du vil ikke møte noe jeg ikke allerede vet om. Min barmhjertighet ligger skjult i enhver stormsky. Min nåde flyter under enhver tverrstrøm. Min visdom har tenkt ut en løsning på enhver infløkt situasjon.Jeg har med hensikt satt hindringer på din sti for å prøve ditt mot. Jeg vil ikke alltid la medvind blåse i ditt liv, for da ville du ha det makelig og snart bli ettergivende og sløv. Det er når vinden er sterk og bølgene truende at du blir årvåken og skarp, og da kan jeg styrke din åndelige karakter.Stormen er ikke noe å frykte, men den må heller ønskes velkommen. Så snart du har oppdaget at det er i perioder med stress og påkjenninger du har de klareste åpenbringene av meg, vil du lære å sette kursen inn i vinden med største fornøyelse.
....
Frykter du svakheten i deg selv? Jeg har lagt den der for å drive deg inn til meg. Jeg svarer kanskje aldri på dine bønner om å bli sterk, men jeg vil gi deg det samme løftet som jeg ga apostelen Paulus - i din svakhet skal jeg være din styrke. Det er fortsatt sant at min nåde virker mest effektivt når du er bevisst på dine behov. Ja, til og med desperat klar over din egen hjelpesløshet.
....
Utdrag fra boka "Kom avsides med meg" med Frances J. Roberts

1 kommentar:

Anonym sa...

du e jammen flinke, d står så masse nydeligt, fine bilder og sangar.E innom ofta for å se ka for noge kjekt du legge ut :-)
LN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails